Sabtu, 14 Januari 2012

im happy by yourside(episode 8)

im happy by yourside(episode 8) 

Selepas berjanji tempt dan masa,Nisha pun pergi untk brjumpa Daniel.

"Lama tunggu?"Sapa Nisha sebaik saja dia nampak Daniel dimeja makan.

"Oh tak de lah,saya pun bru datang juga.Duduklah"Pelawa Daniel.

Beberapa minit kemudian

"Sebenarnya ada apa cik Nisha nak jumpa saya ne?"Tanya Daniel.

"Saya nak minta tolong dgn cik Daniel untk menguruskan kes penceraian saya"Terang Nisha kpda Daniel.

Hampir tersembur keluar makanan Daniel apabila dia mendengar jawapan Nisha.

"Cerai??jadi cik Nisha ne sebnarnya dah kahwinlah?"Tanya Daniel penuh tanda tanya.

"Hahaha officially yes,kenapa cik Daniel macam terkejut je bila dengar jawapan saya tadi?"Tanya Nisha sambil ketawa kecil.

"Maunya saya tak terkejut cik Nisha.Truly saya ingat cik Nisha ne belum khwin lagi,tu yang nak terbeliak biji mata bila dngr cik Nisha sebut dah kahwin tadi haha"Terang Daniel sungguh sungguh.

"Hahaha ada2 sjalah Cik Daniel ne.haha saya memang dah khwin hampir sethun dah"Jwab Nisha diiringi dgn ketawanya.

"Saya memang tak pcaya pada awalnya yang cik Nisha ne dah khwin,betul!tapi sekrang ne saya pcya haha..ok back to business..erm boleh saya tahu kenapa cik Nisha memohon cerai?"Terang Daniel beserta pertnyaan sekali.

"Hmm..secra luaran,kami dah tak ada jodoh.tapi scra personal,aku memang dh tak blh hdup dgn dia lagi.Hari2 nak perang besar.Tak pernah nak aman sejak brkhwin,jdi untk apalah nak dtruskn lagi perkwhnan ne."Kata Nisha panjang lebar.

Daniel terdiam seketika mendgr ktrangan Nisha.

"Kenapa boleh cik Nisha dan suami cik tak pernah brdamai sjak brkhwin?"Tanya Daniel stelah mendiamkn diri bebrapa ketika.

"Saya dan dia djodohkn oleh keluarga kami,tanpa persetjuan kami dsatukan.Saya tak nak hampakan keluarga jdi saya stju.tapi skrang saya dh tak tahan nak hdup sebumbung dgn dia lagi.Sebab tulah saya nak becerai dgn dia.Mungkin itu yang lebih baik"Kata Nisha dgn nda yang sdkit sayu.

"Saya simpati atas apa yg menimpa diri cik Nisha.dan saya janji saya akan tolong dan cuba uruskn prmohonan cerai cik Nisha,so cik Nisha no need to worry"Kata Daniel smbil trsenyum.

"Thank encik Daniel,i really hope ianya berjaln dengan lancar"Kata Nisha sambil memblas senyuman Daniel.

Selepas itu Nisha pun pulang kerumah ibubpanya.

Bersambung...  © 2011, copyright Novel Cinta Brunei

Tiada ulasan:

Catat Ulasan