Sabtu, 14 Januari 2012

m happy by yourside(episode 7)

m happy by yourside(episode 7) 

"Apa??Nisha dan Fiqri nak berpisah??tapi kenapa??"Tanya Datin Faridah ketika Nisha menjelaskan semuanya.

"Yee ma..buat msa ne ini adalah keputusan yg baik."Balas Nisha.

Datin Faridah terdiam seribu bhasa.Kepalanya terasa berat dan berpusing-pusing,akhirnya Datin Faridah pengsan.

(beberapa hari kemudian)

"Saya tak sangka benda ne buleh jdi mcmne bang,belum sampai sethun ank kita tu khwin,tiba2 nak berpsah,sedangkan kita tak pernah nampk pun mereka tu brgduh"Terang Datin Faridah dgn nda yg agak kesal.

"Sudahlah tu..benda dh nak jdi,nak buat mcmana..takdir dan jodoh ne terletak dtangan Allah,kita hnya mampu mrancng..kalau dh jdoh diorang setakat tu je..redho ajelah."kata Dato Razlan.

"Itu saya tahu bang,tapi takkan bgtu cepat,bru hmpir sthun bang mereka khwin.kecewa saya dngr bila Nisha ckp dia nak berpisah dgn Fiqri sdgnkn budak Fiqri tu baik orangnya"Kata Datin Faridah.kekesalan jelas terpancar pada wajahnya.

"Dulu saya dah ckp dgn awak,tapi awak tak nak dngr,kita yg menyatukan mereka tanpa persetjuan diorang..saya sndiri pun bingung skrang nak buat apa..apa yg dpt kita buat berdoa dan nashat pda anak kita tu spaya tak ambil kptsan yang terburu-buru"Jelas Dato Razlan.

Nisha tinggal dirumah orang tuanya untk sementara kerana tidak sanggup brdpan dgn Fiqri.

Dimalam itu Nisha berfikir tentang masalah rumah tngganya.Mungkin hanya dgn perpisahan shaja yang bisa membuat mereka brdua bhagia kerana dia tidak nampk ada jalan lain lagi selain perpishan.Terdetik juga pertnyaan dihatinya mgkin jalan yg diamblnya itu salah namun dia tidak pnya pilhan lain.Baginya cinta tidak boleh dpksa.Akhrnya Nisha terlelap didalam kekustan yang dialaminya.

Paginya Nisha berjumpa dgn peguam ayahnya untk mengemukakan huraian kes pencraiannya,namun peguam ayahnya tidak dpt bertemu dgnnya kerana ada kes lain.Akhrnya Nisha terpksa mencri peguam lain.

"Mana aku nak cari peguam lagi ne?"pikir Nisha sendirian.

Tiba2 dia teringat name card yang dberi oleh seseoran yg dtemukanya tidak lama dahulu.Dia mengambl name card yg terletak d pursenya lalu cuba menghubungi no. yang tertera disitu.

"Halo Daniel speaking,ada apa yang boleh saya bntu?"Tanya Daniel sebaik dia menjwb pnglan telefon itu.

"Encik Daniel masih ingat dgn saya?Saya Nisha..orang yang terlanggr bhu cik Daniel msa kat shoping complex tempoh hari"Kata Nisha memulakan perbicaraan.

"Oh~yaa,saya ingat2.haha cik Nisha lama bru nak call saya haha btw ada apa cik Nisha call saya ne?"Balas Daniel dgn nda yang riang.

"Saya nak minta tolong dgn cik Daniel boleh tak?saya nak jumpa cik Daniel,nak ckp dlm hp ne tak elok juga rasanya."Jelas Nisha.

"Oh sure no prblem..why not,bila dan dimana cik Nisha nak jumpa saya?"Tanya Daniel.

Bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan