Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(part 10)

Im happy by yourside(part 10) 

"Tak ada apa2 lagi yg kita bincngkn mengenai pnceraian kita Fiqri,lagipun peguam saya tak benarkan saya jumpa awak sampai kes penceraian kita selesai"Balas Nisha.

"Sapa ckap tak ada apa yg perlu dibincangkn?Kalaulh betul lawyer awk tu ckp yg awk tak blh jumpa saya,kenapa awak datang jumpa saya?"Tanya Fiqri memandang tepat kewajah Nisha.
Nisha diam,tekaknya terasa haus.Dia mengambil gelas yg berisi air lalu meminumnya.Nisha tidak menjawb langsung pertanyaan Fiqri yang hanya diam memandang dia.
"Kenapa awak tengok saya macam tu??"Tanya Nisha.
"Tak ada~sajaa..kenapa saya tak boleh tengok isteri saya sendiri?"Seloroh Fiqri.

"Kalau awak tak ada benda nak ckap dgn saya lagi,lebih baik saya pergi.Berckap dgn awak ne membuatkn saya brtambh sakit hati saja"Kata Nisha lalu bangun meninggalkan Fiqri.
 Fiqri hanya trsenyum melhat kelakuan Nisha.
Sesampai drumah Nisha terus masuk kebilik tanpa menghiraukan ibu&ayahnya yang menonton tv druangtamu.

"Apa kena dgn anak awak tu?"Tanya Datin faridah kepada ayah Nisha.
"Tak tahulah,adalah yang tak kena tu"Balas ayah Nisha.
"Saya risaulah bang dengan Nisha tu,betul ke tidak tindakan yang dia buat tu?Budak Fiqri tu saya tengok baik orgnya,lagipun bru 7 bulan khwin dah nak becerai"Kerisauan jelas terpancar dwajah ibu Nisha.
"Saya pun risau juga..tapi kalau dah tak da jodoh antara diaorang berdua kita nak buat mcmana lagi..kita tengok ajelah mcmana keptusan yang akan diaorang buat"Balas ayah Nisha.

Bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan