Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 17)

Im happy by yourside(episode 17) 

"Weii..apasal termenung panjang ne?apa cerita bro?engkau ada masalah ke?"Tanya Ikhwan apabila melhat Daniel termenung di balkoni apartment mereka.

"Engkau ne..nasib baiklah aku ne tak ada sakit jantung,kalau tak dah lama aku wasalam tau tak"Marah Daniel kepada Ikhwan.Apa keslah Ikhwan ne,dahlah dia potong stim angan2 aku tadi..lepas tu kejutkan orang pun tak bgi salam huh!

"Alaa..relakslah..yang engkau mengaum mcm singa salah tempt ne apasal?sebenarnya apa masalah engkau ne bro?"Jawb Ikhwan sambil menyelitkn kmbli pertnyaan yang tdak djawb oleh Daniel tadi.

Daniel tidak menjwb soalan Ikhwan,sebaliknya  dia duduk dikerusi yg sengaja dsediakn dibalkoni itu.Ikhwan menyusuli  perbuatan Daniel.Angin malam itu terasa sedikit sejuk ditambh pula dgn keadaan hujan renyai2 malam itu membuatkn bdan berasa sejuk.

"Berat masalah aku sebenarnya wan..aku pun tak tahu mcmana nak ckap"Kata Daniel setelah diam seketika.wajahnya berubah menjadi serius seperti menyimpan msalah yg besar.

"Aik??Lawyer terkemuka yg telah menyelesaikn beribu kes boleh sangkut dgn masalah besar?masalah mcmana engkau maksudkn ne?Try story kat aku,manatau boleh tolong."Balas Ikhwan.

Mamat ne,aku baru je nak pasang mood blues sentimentel aku,dia buat lawak gila2 pulak.Chhiit!ne kata nak bantu aku."Engkau ne betul ke nak tolong aku?belum apa2 lagi kau dah baik punya kutuk aku,ne kata nak tolong?tolong kutuk adalah"Marah Daniel.

Aik apasal mamat tingkap ne asyik nak mengamuk je?buat lawak pun tak bleh ke?asyik dok kena terkam je mcmana aku nak tolong."Haiyoo..engkau ne apa kes asyik marah2 ne?mcm perempuan tngah period je aku tngok."Jawb Ikhwan,naik juga darah dia bila member dia ne asyik nak melenting je.

"Sorylah bro,jiwa tngah kacau skrang ne..jadi apa2 pun blh naik angin dbuatnya"Jawb Daniel sambil memberi senyuman sebaik mungkin kpda member kamchingnya tu.

"Oklah aku pham keadaan engkau,hah~sekrang ckaplah apa msalah engkau?dari tadi melayan moody engkau tu,sampai tak terckap msalah"Balas Ikhwan pula.

Daniel menarik nafas sedalam2nya sebelum memberitahu Ikhwan masalahnya yg trasa berat itu."Aku jatuh cinta"Luah Daniel sambil menghembus nafas perlahan2.

"Hahahahahahaha~lawaklah kau ne bro,lawak,lawak hahahaha..jadi masalah nelah yg engkau ckap berat sngat ne?hahaha apalah kau ne Dan,jatuh cinta pun bleh dianggap masalah ke?"Pecah ketawa Ikhwan apabila mendgr jawapn Daniel tadi.Baginya pkara itu memang sesuatu yg melucukn,tidak pernah ada org yg menjadikn jatuh cinta itu suatu masalah sebelum ne kecuali Daniel.

"Yang engkau ktwa mcam nak roboh apartment ne apasal?engkau ingat aku buat lawak antrabngsa ke apa?ne yang buat aku malas nak ckap dgn engkau ne kan.."Kata Daniel sambil melhat Ikhwan yg masih lagi ada sisa ketawa mdngr msalahnya itu.Ne yg buat aku hangin ne,aku penuh syahdu luah msalah aku,dia boleh pulak gelak mcm apa kat situ dan ckap aku buat lawak,memang nak haru biru budak ne!

"Memanglah lawak..orang jatuh cinta tak pernah ada msalah,ne kau jtuh cinta sampai menung jauh mcm org ptus cinta apa kes?"Jawb Ikhwan mash lagi ketawa.

"Memanglah masalah kalau aku jatuh cinta dgn isteri orang!"Jawb Daniel.

Gulp!Ikhwan trdiam,kali ini wajahnya brtkar mjdi serius.wajah membernya itu ditatapnya betul2 bgi mendapt kepastian apa yg didngrnya baru tadi."Engkau biar betul Dan?ne memang dah haru ne,dgn siapa?"Tanyanya minta kepastian.

"Fuh~dengan..dengan..Danisha~"Terasa berat mulutnya myebut nama wanita itu.Namun itulah hakikatnya.Bila dan bgaimana dia boleh jatuh cinta dgn Nisha pun dia tak pasti.Tapi yg pastinya dia akan rasa gelisah dan rindu kalau tidak menatap wajah atau mdngar suara wanita itu dalam sehari.

"Hohhh!!engkau biar betul ne Dan??dgn anak guam kau sndri??mcmana boleh??"Bertubi2 soalan keluar dari mulut Ikhwan dek trkejut mdngr jawapan yg keluar dari mulut Daniel.

"Entahlah wan..aku sndiri pn tak ada jwapan kpada soalan2 awak tu.."Balas Daniel sambil mengeluh.

"Bahaya ne Dan,ckup2 dan sangat2 parah ne..cinta engkau ne dah tergolong dalam cinta 3 segi kau tau tak..aduhh mcmanalah kau bleh jatuh cinta dgn wanita yg msh lagi bergelar isteri orang ne Dan..dalam bnyk2 perempuan kat dunia ne,isteri org kau pilh adoyaii..habis tw engkau nak buat apa sekrang?kau dah ckap dgn Nisha?"Kata Ikhwan,dia sndiripn tdak dapt memkrkan masalah sahbtnya itu.

"Gila engkau..ofcourselah belum..kalau aku ckap dkat dia aku tak tahulah mcmana reaksi dia nanti.."Balas Daniel.

Bersambung.... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan