Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 26)

Im happy by yourside(episode 26)

Hati dan jiwa Fiqri tidak tenang sejak peristiwa itu.Rasa marah,kecewa dan malu sering brtukar ganti.Sejak dari peristiwa itu Nisha tidak mahu berjumpa dgnnya,apatah lagi berckap.Dalam hati Fiqri merasa mungkin juga wanita itu sangat membencinya.

Ya!saya akui saya bersikap bodoh dan melulu dalam membuat keptusan,tapi saya tidak dpat menahan rasa amarah.Saya jadi marah apabila melhat Daniel bermesra dgn awak Nisha.Sedangkn sewaktu awak bersama saya dahulu,saya tak pernah nampk senyuman awak begtu.Saya marah apabila mlhat Daniel cuba nak merampas awak dari saya.Ya!saya takut kehilangan awak!biarlah orang ckap saya tamak,saya tak pduli.Saya berjanji pada diri saya,saya tidak akan pernah melepaskan awak Nisha.Tak akan!ini Fiqri!dan saya takkan pernah biarkan awak pergi dri saya.Never!!

Nisha serabut memikirkan tntng kejadian malam itu,dari tadi dia asyik mundar-mandir dibiliknya,duduk tak kena,berdiri pn tak kena.Hpnya sentiasa ada dtnganya.Sekejap-sekejap hp itu ditatapnya.Gelagatnya sudah seperti orang menanti sesuatu yg tak pasti.

'Tok..tok'pintu bilik Nisha dketuk.Datin Faridah menjenguk kdalam setelah pintu dbukanya.Datin Faridah bergeleng kepala melhat gelagat anaknya itu.

"Apa yg Nisha fikirkn tu?dari tadi mama tengok asyik mundar-mandir je..kenapa ne?"Akhirnya Datin Faridah bersuara sambil mengambil tempat duduk dtepi katil.

"Maa..Nisha rasa Nisha perlu buat keptusan cepat"Balas Nisha.

"Keputusan apa?boleh tak Nisha duduk dulu dan bgitau mama,peninglah mama tengok Nisha kehulu kehilir mcm ne"Suara Datin Faridah yg tdak selesa dgn kelakuan anaknya itu.

"Mama Nisha dah buat kputsan,Nisha tetap akan meneruskn kes penceraian itu segera dari tempoh yg dberikn"Jwab Nisha sambil mengambil tempat duduk dtepi ibunya.

"Tapi kenapa?apa dah jadi?"Tanya ibunya lagi.Datin Faridah hairan melhat kelakuan anaknya itu.Tiba2 pula timbul hal2 mcm ne.Apalah sudah jadi dgn anak aku ne?

"Fiqri bukan yg mcm mama,papa atau Nisha kenal lagi ma,makin lama Nisha biarkan hal ne,takut nanti mcm2 lagi pkra trjadi,jadi Nisha harap mama sokong Nisha ye ma?"Kata Nisha pnjang lebar.Malas dia hndak bercerita tntng apa yg trjadi malam itu kpada ibunya.
Aku perlu selesaikn hal ne secepat yg mungkin..kalau tak entah tak tahu lagi apa yg mangkuk tu akan buat.Dahlah dia dah debik anak org,krg silap-silap dgn aku sekali kena..

"Apa2 ajelah..keptsan ada dlam tngan Nisha,cuma satu je mama mintak,dari semua kptsan yg sudah Nisha buat jangn ada penyesalan..sebab kalau ada pun dah tak guna lagi,pandai2lh Nisha fikir"Jelas Datin Faridah.
Dia tidak mahu lagi membebankan kepala anaknya itu dgn hujanan hujah2nya.Cukuplah dgn nasihat.Selbihnya terserahlah kpda anaknya.

(beberapa hari kemudian)

"Awak nak teruskn kes ne tanpa saya?kenapa Nisha??"Tanya Daniel.Kenapa dgn minah ne?sawan apa yg dh menyangkut pada dia ne smpai dia cri peguam lain sdgkn aku elok berdiri tegak dpan dia.Tak boleh jadi ne!

"Daniel,saya harap awak pham,tjuan saya untk tkar lawyer ne pn untk kebaikan awak juga,cukup2lah dgn apa yg telah trjadi sebelum ne..saya bukan tak nak menghargai awak tapi untk kali ne biarlah saya brdpan dgn Fiqri sndiri.Saya nak kes ne cepat selesai"Jelas Nisha pnjang lebar.

Bukan dia tidak mempercyai Daniel,selama inipn Daniel yg membntu dia dlm kes ini,tapi untk kali ini dia terpksa menukar peguam,dia tidak mahu Fiqri dan Daniel brgduh lagi.Kalau Fiqri dan Daniel brjumpa kat court nanti boleh tsunami jadinya.Nanti tak pasal2 kena gantung lagi kes aku ne,alamatnya sampai bilapun kes aku ne tak ada kesudahan.Hish~tak nak aku ambil risiko,jadi sebelum ada apa-apa lebh baik aku bertndak awal,aku yakin mengantikn tmpat Daniel dgn lawyer family ne masalah akn cepat selesai.Tak lorat oden nak mensaratkn kpala dgn masalah ne fuh~

"Tapii..."Belum sempat Daniel bersuara,Nisha mencelah.

"Tak ada tapi-tapi..ini dah jadi kptusan saya,lagipn saya tak nak anak orang kena belasah lagi sebab saya,apalah yg nak saya jwb nanti kalau awak kena dbik lagi dpan court tu"Suara Nisha.

"Biarlah.."Cebik Daniel.Wajahnya masam..rasa ketidak puas hati jelas terpncr dwjahnya.

"Bnyaklah engkau pnya biar..yg nak kena jwb saya tau tak!Saya tak main dgn kontrovesi ne okay..pleaselah~"Jawb Nisha.

"Whatever you say.."Jawb Daniel pula selamba.

"Dahlah,saya nak blik pjbt,rasanya saya dh jelaskn apa yg hndak saya smpaikn.."Suara Nisha lalu bngun dri tmpt duduknya dan terus keluar dari restoran itu.

Daniel hanya memandang kosong kearah Nisha yg semakin hilang dari pndangan.Tak sangka wanita itu akn mengmbl keputsan mcm tu tnpa melbatkn dirinya walau sdkitpn.Degil juga perempuan itu.

Bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan