Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 28)

Im happy by yourside(episode 28)

Keadaan cuaca hari itu agak redup,namun hati Nisha yg berdtak kuat bgaikn nak pecah.Dah sepuluh minit dia dan Fiqri brdiri dluar mahkamh.Namun belum ada sebarang perkataan pun yg muncul dari mulut mereka berdua.

Betul ke apa yg aku buat ne?tak bersalah ke aku??Ya Allah jika ini jalan yg terbaik bgi hambaMU ini maka beriknlah aku ketenangan.

Angan2 Nisha terhenti saat Fiqri bersuara.

"Apa yg kurang pada saya sampai awak nekad tetap nak cerai dgn saya Nisha?benci sngat ke awak pada saya??"Tanya Fiqri.

"Awak tak kurang apa2 Fiqri,saya yg bodoh..awak seorang yg baik,bertngungjwb dan awak hormati saya selama saya tinggal dgn awak.Saya tahu keptsan yg saya buat ne memang kptsan yg bodoh tapi jujur saya katakn saya tak boleh nak paksa hati saya untk suka awak Fiqri"Jawb Nisha jujur.

"Habis tu jangnlh minta untk berpisah dgn saya,awak minta cerai dgn saya ne adakh juga sebab saya pkul Daniel hari tu??Saya tahu saya salah Nisha,saya brtindak melulu.Saya tahu tapi tolonglah jgn minta saya lepaskn awak..tolong"Jelas Fiqri.

Tangan Nisha diraihnya.Wajah wanita yg msih menjadi isterinya itu ditatapnya.

Nisha melepaskn pegangan tangan Fiqri.

"Ya..saya memang marah dkat awak sebab awak brtindak melulu,awak tak fikir sebelum awak buat.Siapa yg tak marah bila awak debik anak orang lain sebabkn saya.Tapi itu bukan alasanya knapa saya nak awak lepaskn saya"Suara Nisha.

"Habis tu sebab apa?"Celah Fiqri.Hatinya tetap tidak berpuas hati.

"Saya sayangkn awak Nisha,dan saya tahu awak tahukn?Come on Nisha saya betul2 tak boleh lepaskn awak"Jelas Fiqri lagi.

"Tapi saya tak cintakan awak Fiqri!Saya tahu awak sygkn saya,saya hargai niat baik awak,tapi saya tak boleh tipu hati saya.Tak boleh Fiqri!Tolonglah!"Volume suara Nisha meninggi sdkit.
kenapa mamat sengal ne tak pham2 bhasa hah!Dah elok dah bhasa yg aku gunakan tu,nak bhasa apa lagi aku nak ckap dgn dia bru dia nak pham??masuk ne dah 3 kali aku ckp aku tak cintakan dia,tapi dia tetap juga nak ckap benda ne.Heish!peninglah aku!

"Nisha please..saya tahu awak tak cintakan saya,tapi kita boleh cubakan?Saya yakin bila awak dah mula knal saya awak akan jatuh cinta dgn saya.Saya takkan paksa awak Nisha,tolonglah..belum terlambt lagi untk kita buat kputsan..lagipun perkhwinan yg kita bina ne mendapat restu dari keluarga..please Nisha..saya sayangkn awak dan saya taknak kehilangan awak.."Pujuk Fiqri lagi menyakinkn Nisha dgn kata2nya tadi itu.

Nisha diam.Lidahnya kelu.Dia sudah tidak tahu untk berkata apa lagi.

Wajah Fiqri dtatapnya sayu.Satu keluhan kecil terluah dari mulutnya.

Seketika itu peguam Nisha muncul,dia memberitahu tempoh yg dberikan telahpun tamat.

Mereka beiringan masuk kembli ke ruangan mahkamah untk memberikn kputsan yg muktamad.

Sementara itu Daniel tengah khusyuk melhat keadaan sekeliling pantai tersebut.Menghirup udara yg nyaman dan suasananya yg damai dapat menenangkn fikiranya yg berserabut.Seketika hilang semua masalah yg dhadapinya.Sesekali angin sepoi-sepoi hinggap kewajahnya.

Daniel duduk termenung memandang laut biru yg terbentang luas itu,betapa indahnya ciptaanNYA.Fikiranya melayang seketika memikirkn Nisha.

Mcmanalah dgn kes penceraian Nisha ne,settle ke belum?mcmanalh keadaan dia sekarang..hmm mgkin dia tngah bhagia dgn Fiqri,mgkin juga mereka tdak jadi bercerai..dan mgkin juga mereka hdup bersama lagi..Arghh!Lantaklah!

Bermcam andaian timbul dkepalanya tntang wanita yg bernama Nisha itu.Bginya jika wanita itu benar kmbli bersama dgn suaminya,dia pasrah sajalh,walaupn kenyataan itu akan menghncurkn hatinya,lagi pula Nisha tidak pernah menyuarakn isi hatinya kembli kpda dia seperti mana Daniel menyuarakn tntang hatinya pada Nisha.

Sudahlahh..berserah sajalh pada takdir,kalau betul tak ada jodoh dgn Nisha nak buat mcmana lagi..redho ajelah..

Bersambung....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan