Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 14)

Im happy by yourside(episode 14) 

Nisha tidak berpuas hati dgn keputusan mahkamah yang telah dbuat tadi.Hari ini adalah persidangan pertama antara Nisha dan Fiqri dimahkamah,namun pihak mahkamah telah pun membuat keptusan dengan mendadak.

"Eee..kenapa pihak mahkamah buat keptusan macam tu??Encik Daniel dah terangkan ke semua sekali??"Tanya Nisha bertubi-tubi kepada Daniel sewaktu mereka berada di parking lot depan mahkamah selesai sidang itu.

"Cik Nisha ni tak ada telinga ke apa?dari keluar mahkamah tadi sampailah kat parking lot ne pun Cik Nisha masih bertanya benda yang sama??"Tanya Daniel kembali sedikit bengang dgn perangai Nisha.Perempuan ne tanya aku dari tadi soalan yg sama,naik jemu aku nak jawab.Agaknya dalam otak dia ne ada batu kut sampaikan aku kena terangkan benda yang sama sebnyak dua puluh kali.

"Lagipun Cik Nisha pihak mahkamah dah buat kptusan,saya tak boleh nak halang..nanti saya pula dilabel sbgai menghina keptusan mahkamah,boleh hilang kerja saya dibuatnya nanti..lagipun sapa suruh Cik Nisha buat perangai depan hakim tadi?kan sekarang dah kena."Sambung Daniel lagi.Puas hatinya melhat perempuan yg ada didpanya itu menahan marah.merah padam mukanya,mengenang kembli peristiwa di mahkamah tadi membuatkn Daniel tersengih sendiri.Nisha dan Fiqri tidak boleh brjumpa,baru sahaja Fiqri memasuki ruangan itu,perang mulut diantara Nisha dan Fiqri bermula.Tanpa menghiraukn orang ramai dan dimana tempat dimana mereka berada perang dingin antara Nisha dan Fiqri semakin sengit sehingga mahkamah membuat keptusan secara drastic tanpa mendengar hujah kdua belah pihak terlebih dahulu.

"Ne apa kes senyum-senyum ne??perli sayalah tu kan!"Tanya Nisha sarcasticly sambil menjeling tajam Daniel yg ada didepannya.

Ketawa Daniel pecah mlihat keadaan muka Nisha yg merah padam menahan marah.Puas hatinya dapat mengenakan perempuan itu sekarang.

"Saya tak kata pun saya memperli cik Nisha,tapi itu yg berlakukan?"Jawabnya selamba.

Nisha semakin geram.Dia mengetap bibirnya.Mamat ne sengaja nak tambh api aku agaknya,dia tak tahu ke yg aku tngah berasap skarang ne!Dia pula nak tambh kemarahan aku,tak pasal-pasal dgn dia sekali nanti kena.

"Ne semua mangkuk ayun empat belas tingkat tu lah punya pasal.Kalau tak kejadian ne takkan jadi mcmane!"Tegas Nisha.

"Hahaha dah bertingkat pulak mangkuk sekarang ye..tulah ikut sangat dengan hati cik Nisha tu,sekarang siapa yg susah cik Nisha jugakan,lagipun ok apa mahkamah bagi tempoh dua bulan untk memperbaiki hubungan cik Nisha dengan cik Fiqri tu"Kata Daniel semampu yg boleh untk cuba mengawal kemarahan wanita yg ada didepanya itu,kalau tidak nanti dgn dia-dia sekali jadi mangsa keadaan.

"Amboii~sesedap perisa vanilla strawberry mulut cik Daniel bcakap mcamtu kat saya kan,kenapa?dah tak syang ke dengan mulut tu?Macamtu cik Daniel cakap ok??saya ne bukan setakat dua bulan malahan dua minit pun saya tak ingin nak menatap wajah 'mangkuk' tu tau tak?!?Dahlahh~malas nak layan kepala Cik Daniel yg tak berapa nak betul ne,saya nak balik makin lama saya kat sini makin gila saya dibuatnya."Kata Nisha terus masuk kedalam kereta dan meninggalkn Daniel yg masih tercegat disitu.

"Dia kata kepala aku tak berapa betul,kepala dia yg tak berapa nak ok nak kata aku pulak,mulut memang tak ada insurance betul minah tu,malanglah lelaki yang kahwin dgn dia,patutlah suami dia nak lari dari dia,rupa pun dah mengalahkan singa betina lapar"Rungut Daniel sambil meluru ke keretanya dan berlalu pergi meninggalkn perkarangan mahkamah itu.

Bersambung...  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan