Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 19)

Im happy by yourside(episode 19) 

Pagi itu Nisha bergegas kepejabt kerana ada meeting dgn beberapa ahli lembaga pengarah mengenai projek terbaru syarikat.Setelah dia mengantikn tmpat Dato Razlan iaitu ayahnya,syarikat itu ibarat rumah kdua baginya kerana disinilah Nisha bnyak menghabiskn masanya dgn tugas-tugas yang teramatlah memeningkan kepalanya.Kalau tidak kerana Syarikat Golden Star M.Vision Sdn Bhd itu adalah turun temurun dari datoknya dahulu rasa malas hendak menguasahkannya.Manakan tidak,ketika Di USA bkn jurusan itu yg diambilnya.Tup..tup.. bila balik boleh pula jurusan perniagaan dbgi padanya.Bermcm dan berpuluh ayat dan alasan yg d'goreng' pada ayahnya supaya tidak akan dberikn jwatan itu,tapi hampeh gas smuanya tak jalan!Nak tak nak dgn hati yg teramat berat diambil jugalah jwatan itu,bermula dripda pengarah sehingga menjadi 'Ma'am  besar di syarikat itu.

Perjalannya hari itu memang menyenereskan.
Argh!!apa kes pagi2 buta lagi dah jame teruk ne.Kereta bjalan pun dah mcm snail je aku tngok.aduh!!kalau mcmane pukul 8.00 pun tak sampai pjbt lagi ne.Diorang ne pun satu,kenapa semua pakai kereta,cubalah pakai motorcycle ke,tak pun basikal ke dapat juga mengurangkan kesesakan dan pollution kat bandar ne!selalunya taklah teruk sangat macamne..time orang nak cepat time tu juga nak jame....

Memanglah sevelum ne perjalanan Nisha berjalan dengan lancar sebab dia bertolak akhir dari rumah,kalau tak kerana meeting hari itu belum tentu nampak mukanya dipejabat,mau-mau pukul 9.00 pagi ke pukul 10.00 baru nampak batang hidungnya di pejabat.Finally dalam pot pet pot pet tu akhirnya sampai juga Nisha kepejabt.Dia bergegas keluar dari keretanya dan menuju ke lif berdekatan.

Meeting hari itu berakhir pada pukul 10.00 pagi.Selepas itu Nisha terus ke pejbtnya dan menyambung pekerjaannya.

"Tok tok tok"pintu opis dketuk.
"Masukk.."Kata Nisha sambil meneruskan kerjanya.Nisha tidak melhat siapakh gerangan yg msuk kdalm pejbtnya itu.Hanya setelah dia mengangkat muka barulah dia tahu siapa yg datang.

"Sibuk nampk makcik"Sapa Diana apbila dia melangkah masuk.

"Eh..hai babe..tak aa..ada kerja sikit je,ne apahal kau datang jumpa aku ne?"Tanya Nisha setlah mempersilakan Diana duduk.

"Aii takkan nak jumpa kawan sendiripun nak kena ada apointment ke?walaupn dah pegang status ma'am kat opis ne"Tanya Dianatidak puas hati sambil tersenyum2 sumbing.

"Ewah sedapnya mulut kau perli aku erk,taklah..sampai nak kena ada apointment bru nak jumpa,tapi aku ne musykil ne apasal kau datang pjbt aku ne,yelah..selalunya jangan nak kata datng,aku jemput pun belum tentu kau nak bercemar duli ketmpt aku ne walaupn aku sdiakn carpet merah sekalipun".Panjang benar ceramah khas ditngahari dberikn kpada Diana.Hahaha puas hati aku,tulah nak kenakan aku lagi.sekali aku bagi ceramah kaw kaw dgn engkau haha ambik kau!
Terasa macm ustazah tak bertauliah pula rasanya bilamana dgn tdak rasminya Nisha melantik dirinya menjadi ustazah tak berhekmah.

"Amboii pantang ada kesemptan memang kau gunakan sehabis2nya erk,Ne sejak bila jadi ustazah tak bertauliah ne nak ceramah2 orang ne??Bingit tau telinga aku dgr khutbah free dari engkau"Jawb Diana.Ne apasal minah satu ne ceramah kat aku,sejak bila pula tkar profession jadi ustazah ne.Sakit telinga bila dgr ceramh pnjang lebar tu,rasa mcm tngok siaran ulangan khutbahlah pula,boleh re-wind balik-balik.

"Alalalala..merajuk yee adik manis??"seloroh Nisha bila melhat wajah kawanya yg pnjang muncung mengalahkan mulut itik itu.

"Tak lah!geram dgn sekawan aku yg buat ulang tayang khutbah jumaat tu!"Jawb Diana dgn wajah yg masam mencuka.Rasanya cuka pun boleh nangis tau  kalau melhat wajah Diana tu!

"Yelah..yelah..aku bergurau jelah..tu pun nak sensitif sangatlah perempuan ne,kau pms ke sampai muka kau mcm incrdible hulk wrna pink dah aku tngok hahahaha"Perli Nisha lagi.Suka sangat dia tengok wajah Diana yang dah merah menyala mcam cili padi menhan marah.Dia tahu memang kemarahan kawannya itu bakal meletus bila-bila masa saja.

"Nyesal aku datng sini tau,sambtan yg kau punyalah meriah siap ada khutbah free lagi aku dapt.apalah malangnya nasib aku ne.Aku datang sni nak belnja kau lunch.Tapi dek kerana sambtan yang kau bagi tersangatlh meriah..hmm mcm tak jadilah aku belanja kau"kata Diana.Harap2 kali ne jarum yg dtusuk2 tu masyuk lerr,timbul akal jahat difikirannya untuk mengenakn balik Nisha.Nak kenakan aku lagi yee ambik kau aku bagi sebiji.Suka sangat nak perli aku.Hahahaha*ketawa ala-ala evil*

"Belanja makan?nak nak!"sepantas kilat Nisha menjawb apabila perkataan belanja itu keluar dari mulut Diana.Dah rezeki depan mata jan dtolak weii..hohoho.

"Amboii,kalau bab makan cepat je kau menganguk yee..dah kalau nak jomlah cepat kalau lmbt kau byar sndiri"Balas Diana yg sudah bngun dan menuju keluar pintu opis Nisha.Yes dah terkena haaha tak sia-sia usahaku kata orang usaha tangga kejayaan tapi usaha aku ne nak merobohkn tannga orang berjaya hahaha,tak pe bukan selalu.Dah tak kuasa lagi dia nak melayan karenah kawannya itu sambil tersenyum-senyum meniggalkn Nisha yang masih terpinga-pingga melihat reaksi Diana.

"Wei..wei..tunggulah aku babe"Mencicit juga Nisha bngun tmpat duduknya dan terus mengejar Diana yg tlah jauh meninggalkn dia.Dah lagak orang berlari marathon sudah bila panggilan Nisha tidak dihiraukn Diana yang sudah sedia menunggu di pintu lif.

Bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan