Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 20)

Im happy by yourside(episode 20) 

Kertas kerja setebal dua inci itu dipandang sepi.Kepala sudah dilabuhkn diatas meja kerjanya. Pen ditangan ligat dipusing-pusing seperti kipas helikopter.Dari pejabat tadi membawa ke rumah tugasan kerjanya belum selesai.Tender yang mengunung setinggi Gunung Kinabalu itu hanya terbiar disitu.Terasa virus M.A.L.A.S menyerang masuk ke dalam badan,mata stim,rasa mgantuk,tak ada mood dan rasa bosan tahap gaban bebenor.Entah mengapa virus itu datang secara mendadak,mungkin juga kerana penat seharian berkejar kesana-kemari siang tadi gara-gara projek baru itu.

"Apalah aku nak buat dengan semua tender-tender ne?naik pening kepala oden dbuatnya"Nisha berkata pada dirinya sendiri sambil tangannya menyelak kosong tender-tender berkenaan.

Alunan lagu '0ne In A Million' dari telefon bimbitnya bergema kuat membuatkn Nisha tersentak dari angan-angan kosongnya.Skrin telefon dilihat sekilas.Mr Lawyer calling.Nisha hairan.Butang answer ditekan.

"Asalamualaikum"Nisha memberi salam untk gerangan orang yg dhujung talian.

"Walaikumsalam"Jawab Daniel dgn nada yg sdkit series.

Apahal mamat ne call aku erk?Dah naik sengal ke apa.

"Maaf ganggu awak malam mcmane,saya adahal nak ckap dgn awak,boleh saya jumpa awak?itupun kalau awak tak sibuk malam ne"Kata Daniel dgn cepat dan tepat dalam satu nada.Bunyinya pun dah tercungap-cungap mcm orang ketinggalan pesawat.

Gulp!Sah ada wire syot kat dalam kepala mamat ne,adakah patut malam mcmne nak jumpa anak orang,buat apa..hadoyaii..

"Emm~esok tak boleh?"Tanya Nisha spontan.Alamak awat boleh ayat ne yg aku cabai kat dia.Hentam je lah!

"Tak boleh,saya mesti jumpa awak malam ne juga"Jwb Daniel lagi.

"Penting sangat ke sampai nak kena jumpa malam ne?"Tanya Nisha balik.Ne bila nak habis ne kalau asyik soal je tak ada jawapan.Daniel ne pun satu,yang dok series sangat ne kenapa?kena sawan ke apa lelaki ne.

"Tak boleh,malam ne juga kena jumpa"Ulang Daniel lagi.

"Hmm..okaylah,kita jumpa dekat kedai mamak tempat biasa tu satu jam dri sekarang,ok?"Akhirnya Nisha mengalah dan besetuju untk brjumpa Daniel yang entah apa benda sangat sampai kena jumpa malam tu.


Ya Allah berikanlah hambamu ini kekuatan untk bersuara kepada wanita yang ada didpan ini.
Suasana sunyi semenjak Nisha sampai lima belas minit yg lalu.Tak tahu kenapa lidah Daniel kelu tak terkata bila Nisha berada didpannya.Dirumah tdi bukan main siap dgn acting didpan kwannya supaya dia dapat menerangkan sekaligus memberitahu Nisha tentng perasaanya.Namun bila dah ada dpan mata,mulutnya trtutup rapat seakan berat untk berbicara.

"Cakaplah Dan,tadi dalam hp kata ada hal penting,ne bila dah aku ada kat sini awak diam pula mcm patung kat situ,apa kes?kalau tak ada papa lebih baik saya balik"Ngomel Nisha bengang melihat Daniel yg tetap membisu itu.Apa hal sangat dgn mamat ne,tetiba je jadi patung lilin diam jee..tadi bukn main lagi,ada masalah ke apa lelaki ne,selalunya bila jumpa bukan main lagi dia sindir-sindir aku,alih-alih hari ne diam je..

"Janji dgn saya,bila saya ckap awak tak akan tengking saya,marah saya atau benci saya.."Daniel bersuara lemah mcm battery nak lowbet dithap kritikal.

"Apa ne Dan sampai kena janji-janji ne?parah sangat ke salah yg awak buat dkat saya smpai janji berbgai ne?"Tanya Nisha hairan.Hairan dgn perangai jantan yg ada kat dpanya sekarang.Naik seram juga bulu roma bila fikirkn betul kh tidak Daniel lelaki yg duduk didpanya skrang.Dah lain bebenor gayanya.

"Nisha pleasee~janji~"Rayu Daniel.

"Yelah..yelah..naik seramlah saya awak ne merayu berbgai benda.Awak tak ckap lagi,mcmanalah saya nak marah"Jawb Nisha.

Daniel menarik nafas sedalam-dalamnya sebelum perkataan keramat itu dikeluarkn.Terfikir juga dia adakah betul cra yg dlakuknya sekrang,bgaimana kalau perempuan tu akan lari drinya setelah mengetahui kebnaranya?Tapi lebih baik dia meluahkn sekarang kerana takut nanti tidak ada peluang.

"Saya cintakan awak Danisha"kata Daniel dgn satu nafas.Akhrnya perkataan keramat itu keluar juga.Apa nak jadi lepas ne jadilah,yang penting aku dah nyatakan tntang apa yg aku rasa pada dia.

Nisha terdiam,dia bingung,kali ini dia pula yg drasakan seperti patung apabila dia hanya kaku ditmpat duduknya,darah merah dah terasa naik kemuka.Muka Nisha menjadi panas tiba-tiba.Apa semua ne?apa yg Daniel ckap ne?Dia main-main lagi ke dgn aku??Apa dah jadi ne??Serabut melanda kepala Nisha.
Antara sedar tak sedar Nisha bangkit dari tempat duduknya lalu menuju kekeretanya.Enjin kereta distarat lalu kereta BMW merah menyala itu terus berlalu dri tempt itu secepat kilat.

Daniel terdiam,dia tidak menyangka reaksi Nisha akan jadi begitu,walaupun hatinya kini lega,namun perasaan risau melanda dhati.Daniel ingin mengetahui jwapan Nisha,namun wanita itu pergi tanpa pesan.Telefon bimbit dcapai dari dalam poket seluarnya.Mencri-cri nama Nisha dicontact listnya.Bila dah jumpa num. itu didailnya berulang kali tanpa satupun panggilan itu dijawab.

Nisha hanya membiarkan hpnya itu terjerit-jerit berulang kali.Biarlah ianya berbunyi beratus kalipun,dia tetap tak akan menjwb panggilan itu dgn kepalanya yg tngah serabut sekarang.Kereta yg dpandunya menyusur laju mengikut kemana arah tangannya mengawal.

Bersambung...    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan