Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 18)

Im happy by yourside(episode 18) 

Alunan lagu 'Grenade' dari hp Nisha menyedarknya dari terus dibuai mimpi indah.Pada awalnya Nisha tidak peduli akan hpnya itu,tetapi setelah dua ke tiga kali hp itu menjerit2 dgn bingit meminta panggilan itu diangkat,akhrnya dgn mata yg masih separa sedar Nisha mencapai hpnya yg berada dmeja kecil sebelah katilnya.

Siapa pula gerangan yg mengangu aku pagi-pagi buta mcm ne haa..tak reti orang msih tengah lena dibuai mimpi ke apa.Baru je pukul 6 pagi dah ada gangguan teknologi tak berasas.Hishh!

"Helloo..sapa ne??"Tanya Nisha sebaik sahaja panggilan itu djwbnya.Matanya masih lagi tertutup,memang Nisha masih lagi mengantok.Kalau tidak kerana gangguan teknologi itu,memang sahih dan confirm pukul 10.00 pagi bru nak bngun.Al-maklumlah dah pejabat pun bapa dia yg pnya jadi memang tidak ada yg berani melarangnya dtg pukul berapa sekalipun.

"Hello menachi..bngun bngunn!!jom temankan saya pi b.fast okay?"Balas suara dhujung talian.

Alamakk..awatlah mangkuk ayun cap kapak ne yang call aku pagi2 buta mcmane..hadoii malangnya nsib aku bngun pagi2 dgr suara sumbangsih dia ne.

"Engkau ne apahal aa..nak ganggu aku pagi2 buta ne apa kes??dahlah kau mengangu aku yg sedang lena diulit mimpi,lepas tu dgn seselamba yg boleh kau nak ajak aku keluar b.fast,kau ne okay ke tak ne??"Marah Nisha.Mamat badut sarkas ne tak reti sopan santun ke apa.Dahlah dia ganggu aku pagi2 buta dgn panggilan dia ne,Lepas tu sesedap perasa puding strawberry dia panggil aku menachi.Saman kang baru tau!

"Elehh..kau ne apasal naik angin kus-kus pagi2 buta ne?kau PMS erk?ke otak kau dah mereng sikit kut?dah eloklah tu aku kejutkn pagi camnekan..bwa kau pegi b.fast lagi tau..taklah kau menglingkar mcm ular kena palu kat katil tu sampai tngahri kan"Bebel Fiqri pula.

"Aku PMS ke..nak tdor ke..aku punya pasal lah..tak ada kene mengena ngan kau pun.."Jawab Nisha selamba.

"Amboi..dah kerek kau sekarang yee..hbis tu kau nak datang ke tak ne?kalau kau nak datang aku tunggu dkat kedai mamak tmpat biasa tu,jangan lambt tau!"Balas Fiqri beserta amaran.Perempuan ne bukan boleh pecaya sangat,dkatanya 15 minit..maunya hampir 30 minit bru sampai,alamat kena gastricklah aku nanti jwbnya.

"Hmm..tengoklah kalau aku rajin.."Kata Nisha lalu mematikan talian.

Roti canai betul punya perempuan.Mcmtu je dia boleh matikan talian.Tak ada salam pulak tu..apa dia ingat dia bckap dgn tunggul ke apa.Huishh!!

(Satu jam kemudian)

"Haa datang pun..ingatkan nak djunjung daulat berkasih lagi untuk becemar duli kekedai mamak ne..dah naik kebulur stage lapan dah tau aku tnggu kau kat sini"Bebel Fiqri apabila melhat kelbat Nisha yang baru datang.

Nisha mengambil tempat duduk berdpanan Fiqri.Dia buat tidak tahu sahaja dgn leteran Fiqri tadi,wajahnya dibuat se'innocent' yang boleh walaupun pada hakikatnya memang dia dah terlewat bukan lima belas minit atau tiga puluh minit tetapi satu jam!Puas juga dia mengenakan Fiqri,bginya itu pengajaran yg ckup untk mengajar lelaki yg ada ddpanya itu.Itulah akibtnya mengangu dia tdur dgn gangguan teknologi yg sungguh tak berasas itu.Rasain loh!

Minah ne tak dngr ke aku tngah pot pet pot pet ne?ke dia ne ada sound prblem sampai dia buat muka mcm tak bersalah ne dgn aku,siap senyum2 pula tu..hee..memang nak bgi aku ribut taufan ajelah minah sorang ne.

"Kau dgr ke tak apa aku ckap ne?apasal lambat?perangai memang tak pandai nak berubhlah engkau ne,penat aku tunggu tau tak.."Tanya Fiqri lagi.Matanya memandang tepat kepda Nisha.Keadaan itu membuatkn Nisha tidak selesa,cepat2 Nisha melarikn anak matanya dgn memandang keadaan sekeliling kedai mamak itu.

"Engkau ne bisinglah!aku dah datang ne pun dah kira baik tau dripada tak datang..lagipun kau yg call last min. sapa suruh,sudahnya kena tunggulah siap aku mandi semua baru aku dtang."Jawb Nisha memberikan alasan yang dirasakan tersangatlah sesuai bgi mengelak dileteri lagi oleh Fiqri.Dah naik merah menyala weiii telinga ne dbuatnya.

(beberapa minit kemudian)

"Ne je yang awak order?"Tanya Fiqri setelah makanan sampai.

"Im on diet"jawab Nisha selamba.

"Apa?diet??hahaha nak diet sangatlah konon,badan pun dah kurus kering mcm cicak kubin,ada hati nak diet.."Perli Fiqri sambil memasukkan makanan kemulutnya.

"Ewahh..sungguh tak bertauliah langsung mulut awak ne mengata saya yee??memang kurang sangatlahkan insuran mulut awak tu,mengalahkan murai.com!aku ne manusia tau tak,bukan satu spesis dgn cicak!"kata Nisha geram mendengar kata2 Fiqri itu.
Ngee~ memang tak bertauliah sangat mulut mamat ne,kalaulah ada cili padi kat dpan aku sekarang ne,memang sahih dan confirm mulut dia sekrang ne mcm selipar jepun terkena cili padi!

"Yelah betul apa..bdan kau tu kalau berdiri dgn tiang lampu tu kan tak ada bezanya tau sama je straight hahaha"Perli Fiqri lagi.

Nisha semakin panas,seleranya hndak makan pun hilang gara2 Fiqri.Nisha bngkit dri tempt duduknya.Tiba-tiba bdanya terasa panas walaupn keadaan cuaca pada pagi itu mendung.keadaan Nisha sekrang tak ubah seperti harimau yang tidak makan sepuluh hari melhat Fiqri didepanya itu.Nisha mengetap bibir melhat Fiqri yg masih lagi ketawa dgn adegan lawak antarabngsa yg dsangkanya lucu itu.
Nisha berpaling dan terus berlalu meninggalkan Fiqri.

"Weii makanan belum hbis lagilah?"Pekik Fiqri melhat Nisha berlalu.

Langkah Nisha terhenti.Dia berpaling kembli"Kau makanlah sorang2 kat situ,aku dah tak kuasa nak melayan engkau!"Jawb Nisha lalu terus berlalu tanpa menghiraukan kata2 Fiqri lagi.

Bersambung....     

Tiada ulasan:

Catat Ulasan