Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 23)

Im happy by yourside(episode 23)

"Hai Daniel,apa khabar?"Tanya Fiqri sambil senyum.Senyuman yang menyimpan seribu satu makna.Daniel terkedu.

Mulutnya terasa berat untk trsenyum,dalam fikirannya ligat berfikir apakah mungkin Fiqri melihat apa yang trjadi sebentar tadi?"Cik Fiqri,er..em..dah lama kat sini?"Tanya Daniel teragak-agak.
"Oh,me??nope baru aje..tadi kat dalam,terasa lapar pulakan,tu yang terus straight here"Jawab Fiqri.Sebenarnya memang sudah agak lama dia memerhatikan Daniel dan Nisha dari jauh.Sempat juga dia melihat drama sebabak tadi itu.
"0h yeke?Encik Fiqri dpanggil juga dalam acara ne?"Tanya Daniel.Saja dia menyoal pertanyaan itu untuk memecahkan keheningan.
"Yup,it should be,lagi pula im still son in law and husband yang sah kepada Nisha."Perkataan sah itu sengaja dtekan sdikit.

Fiqri hanya menahan amarah setelah melihat tingkah laku Daniel terhadap Nisha tadi.Tetapi untk menghormati majlis dan tidak mahu mengeruhkan keadaan Fiqri hanya brdiam diri sahaja.Sekarang aku dah ada saingan,
huh~kau boleh bersikap setenang yang kau mahu Daniel,tapi aku takkan pernah melepaskan apa yg telah jadi hak mutlak aku!Tak mungkin!Kita lihat saja siapa yang akan menang dalam hal ne.

Fikiran Fiqri tidak tenang ketika ini,hatinya masih panas memikirkan kejadian tempoh hari.
Mengapa ada orang yang nak ambil haknya?sedangkan Nisha telahpun sah menjadi milik mutlaknya.
Kenapa Daniel sanggup merampas apa yang telah jadi haknya.
Memang pantang jika sesuatu yang sudah didalam gengamannya dirampas oleh orang.Bila memikirkan itu hatinya terasa membuak-buak marah.
Tidak boleh jadi ne,aku harus menemui Nisha untk mengetahui hal yang sebenarnya.Kalau tidak sampai bila pun aku takkan dapat menghilang rasa amarah aku ne.

Pada ketika itu Nisha berada dpejabtnya.Seperti biasa Nisha tengah mengadap 'kekasih hatinya' iaitu laptob.Tanpa labtop itu satu kerja itu pun tidak akan selesai,dan labtop itulah juga menyimpan segala data dan maklumat penting tentang syarikat.

'Ring..ringg..ring..'Telefon pejabt berbunyi.Butang merah segera dtekan."Ada apa Miera?"Tanya Nisha kepada setiausahanya melalui telefon."Cik Nisha ada panggilan dari suami encik,Encik Fiqri"Lembut suara itu menjawap.

Aik!ada apa pulang mangkuk ne call aku,tmpat kerja pula tu,dah naik sengal agaknya tak ada kerja lain selain menganggu orang.Hish~"Baiklah,sambungkan pada saya"Jawapnya ringkas.Gangang telefon diangkat."Asalamualaikum,Nisha speaking..what can i do for you encik Fiqri?"Tanyanya formal.
Dalam pejabt kenalah formal dan proffesional.
"Walaikumsalam isteriku tercinta!tengah buat apa tu?sebok erk?"Tanya Fiqri.

Lahabau punya jantan!selamba badak dia tanya aku buat apa,dah dkat pjabt comfirmlah tngah buat kerja,takkan nak main sorok-sorok kut!Hish dah tau orang sibuk pun masih nak tanya lagi."Maaf encik Fiqri,kalau nak main-main saya letak phone sekarang,saya tak ada masa nak layan lawak antrabngsa yang tak djemput ne erk."Jawabnya serius.
"Ok..ok..chilllah,mcmane..saya nak jumpa awak malam ne,ada hal penting yang saya bincngkan dgn awak,"Beritahu Fiqri.

Huh!apa lagi trick mamat sengal ne,apa yang penting sngat sampai nak kena jumpa dia lagi ne.Aku dahlah tak boleh tengok muka dia ne,bila nampak aje,mulalah rasa alergic tu datang,alergic anti-face!"Apa lagi awak nak?saya sibuklah,nantilah ajelah kita jumpa"Jawap Nisha memberi alasan.Goreng Nisha jangan tak goreng,bagi je apa-apa alasan yang wajar.
"No..no..no..no..no..bukan nanti,bukan esok,bukan lusa!Saya nak jumpa awak malam ne,dkat tempat biasa pukul lapan malam titik!Kalau tak saya akan datang rumah awak,"Balas Fiqri.Kali ne tak boleh kasi muka kat minah ne,kalau nak didngar smpai bila-bilapun dia takkan jumpa aku.Talian terus dimatikn.Tingkah Fiqri itu mengejutkan Nisha.Dia yg msih lagi terkebil-kebil mencri alasan kematian kata-kata.

Malaun punya mangkuk ayun!bukan mangkuk ayun lagi dah,segala mangkuk tandas,mangkuk kuali dan yang sebanding dengannyalah!Aku belum jawap lagi dia dah putuskan talian.Memang nak kena serangan tsunami aku mamat ne!fuh~sbar Nisha,cool..relaks..kerja..kerja..hbis kerja baru fkir mcmana nak hentam mamat tu.Nisha menarik nafas kemudian menghembuskanya pelahan-lahan.

Entah mengapa setiap kali selepas Fiqri telefon,Penyakit Serabut datang pada dirinya.
Memang dia anti sangat dngr suara lelaki itu,seakan ada badi pada dirinya bila dngr suara itu,dgn kes masalah penceraian mereka yang masih tergantung begitu sahaja membuatkan Nisha menjadi geram setiap kali mengingat lelaki yang pernah tinggal bersamanya hampir lapan bulan itu.
Tapi apa yang penting sangat mamat ne nak bincngkan agaknya yea?Dari suara dia tadi memang mcm kes berat je..serius semacam!Ah lantaklah,later baru fikirkn,sekarang focus kerja!

Bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan