Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 24)

Im happy by yourside(episode 24) 

Setelah kepenatan bekerja hari itu Nisha bersiap2 mahu balik kerumah.Ketika dia menuju ke tmpat letak keretanya,ada seseorang dari belakang menepuk bahunya.Nisha terkejut,kunci keretanya trjatuh.

Lelaki itu mengutip kunci kereta Nisha dan memberikan kepdanya sambil melemparkan senyuman.

"Hai Nisha,terkejut ke?"Tanya Daniel.

Nisha masih mengurut dadanya yang dalam keadaan shock.Gila ke apa mamat ne?ada ke patut kejutkn orang dari belakang.Nasib baiklah aku tak ada sakit jantung,kalau tak wasalamlah aku jawapnya!apa punya lelakilah.

"Engkau ne apa kes kejutkan orang mcmtu?nasib baiklah saya tak hempap awak dgn beg yg berisi notebook ne,kalau tak dah sah awak ada kat bilik unit rawatan intensit a.k.a ICU!"Bebel Nisha geram dgn gelagat Daniel.

"Awak ne kan dalam keadaan mcmane pun masih boleh marah juga..hahaha kalau dah singa takkn pernah berubh.."Perli Daniel.
Suka dia melhat wajah Nisha yg kemerahan menahan api kemarahan yang menyala.Kalau perempuan itu bersamanya memang tak pernah aman,selalu sahaja perang dunia meletus,tetapi sikap wanita itu yang selalu berterus terang dan tak plastic mcm sesetngah wanita itulah yg membuatkn Daniel terpikat.Kalau bab keadaan fizikal memang tak boleh ckap.Siapa yang tidak terpana melhat kecntikan Danisha Dato Razlan.Perempuan yang memiliki kulit putih mulus yang cntik,pipi yang gebu dan dtambh dgn lesung pipitnya yg terphat disisi menambh lagi seri wanita itu apabila tersenyum ataupn berckap,dgn ketingianya 5'8 itu boleh sudah dilabel sbgai seorang model tambhan pula keadaan tubuhnya yg agak kurus.Nisha juga memiliki rambut hitam pnjang melimpasi bahu yang cantik dan lembut.Ternyata wanita ini begitu mementingkan kecntikan dan kebershan diri.Tipulah kalau tak ada lelaki yg boleh cair bgaikan ais bila melhat wanita secntik itu,dan bgi Daniel pula sbgai seorang lelaki tidak salah bginya memuji ciptaan Yang Maha Esa.
Lama Daniel merenung Nisha.

Apahal mamat ne pandang aku semacm jee..dah naik seram aku dbuatnya,dah mulalah tu perangai gila-gilanya tu."Apasal kau pndang aku mcmtu???"Tanya Nisha yang tak selesa dgn keadaan itu.

Daniel trsenyum.Dia hanya mengelengkan kepalanya tanda jawapan kepada Nisha.

"Awak dah nak blik ke?"Tanya Daniel.

Mangkuk ne memang tak pahamkan.Hadoyaii kenapalah aku boleh jumpa mamat ne kat sini,malangnya nsib aku.
"Habis tu takkanlah aku ne bru lepas shopping kut?dah bwa beg laptob dgn beg ne dan bru je keluar dri pjbt memanglah bru nak blik,takkan nak tdur kat sini kut"Jawb Nisha bengang.

"Manalah tahukan,yelah kau kan workaholic.."Balas Daniel selamba.

"Banyaklah awak pnya mana tau!Yang awak kesini time aku nak chow ne apasal?apa kes?"Tanya Nisha pula.

"Jom kita pergi makan,aku laparlah..temankan aku pi makan"Kata Daniel tanpa menjawap soalan Nisha.

"What???no way!saya ada kerja malam ne okay,kalau awak nak makan,awak makan sorg2 ok..dah saya nak balik"Balas Nisha.Apasal bengap sangat mamat ne,dahlah dia main lintas je prtanyaan aku,sekarang ne sesedap mee segera dia ajak aku makan!huh!

Nisha mengetik alarm kereta dan membuka pintu keretanya.

Dengan secepat kilat Daniel mengambil tempat duduk dpenumpang sebelah.Siap dgn tali pinggang keledar lagi.

Nisha terkejut dgn tindakan Daniel itu.

"Weii~siapa suruh awak masuk kat kereta saya ne?ada ke saya menjunjung kasih pada awak untk duduk kat kerusi ne??"tanya Nisha.

"Saya laparlah..apakata kita makan kat McD nak?saya pn dah lama tak makan kat sana"Kata Daniel sekali lagi tdak menjawap pertnyaan minah yg tngah hot dgn dia.

"Haalllo0o~saya ne tngah bckap dgn orang ke dgn kusyen ne???saya ckap awak trun skrang dari kereta saya..n0w!"Nisha semakin panas walaupn keadaan dluar semakin gelap,matahari pn dah trun tapi dia yg tngah hot.Apa sengal mamat ne,aku tngah dgn dia ada hati lagi nak ajak aku makan,dah pekak mengalahkan badak ke apa!

"Kalau awak turun dari kereta awak ne,awak kena bwa saya pergi makan kat McD dulu.."Jawb Daniel.Wajahnya tenang memandang Nisha.Walaupn Nisha tngah marah yang boleh dkatakan stage kelapan,namun tiada ketakutan dwajah lelaki itu.Malahan dia semakin bersemangat untk mengenakan lagi wanita itu.

"Lantak awaklah,awak lapar ke tak saya tak peduli"Marah Nisha lagi.
Hee mcm ringan je tngan saya ne nak lempang mamat ne dgn tamparan wanita saya ne,ingat anak org kalau adik saya dah lama dh jdi kacang goreng!

"Up to you~tapi saya tetap akan ada dkat sni,saya okey je kmana awak nak pergi..pilihan dtngan awak~"Kata Daniel selamba.

"Hishhh~susahlah nak ckap dgn awak ne..menyampah tau tak!saya benci awak!"Balas Nisha lalu menstart enjin kereta,kereta BMW merah itupun meluncur keluar dari tempat letak kereta.

"Saya pun bennncii~dgn awak.."Jawab Daniel sambil tersenyum apabila melhat kereta sedang meluncur keluar ke jalan.

Yes!brjaya juga aku kenakan wanita ne.hahaha..

Sepanjang perjalanan Nisha hanya diam.Wajahnya masam mencuka.Dia tidak ada mood langsung untk bcakap dgn Daniel.

Tiba-tiba dia teringat tntang janjinya dgn Fiqri si mamat sengal lagi satu pagi tadi.

Ya Allah aku lupa tntang temujanji aku dgn Fiqrilah,mcmana ne?hadoyaii mamat sengal dua ekor ne memang menyusahkan hdup akulah!Tak ada kerja lain lagi agaknya matlamat hdup diorang ne selain dari menyusahkan hdup aku!!

Tanpa disedari kereta BMW merah itu telah tersadai elok dpan McD.Daniel keluar dari kereta.

"Haa tuan puteri apalagi,turunlah,takkan nak saya dukung kut sampai kat dpan pintu McD."kata Daniel mengetuk pintu cermin Nisha.Nisha tersentap,dgn perlahan dia keluar dari kereta dan menyusul Daniel dari belakang.

Daniel brtindak seperti pengarah tak dilantik,Nisha pula hanya menurut tnpa bnyak pertnyaan.Dia sudah letih untk bergaduh,semua tenaganya dperah untk bekerja tadi,jadi sekarang biarlah dia berdiam diri,berdiam diri tidak bermakna kalahkan?

"Aku ne tngah makan dgn orang ke atau dgn tunggul?dari tadi diam aje..mcam tak ikhlas nak temankan saya ajee"Kata Daniel memecahkan kesunyian antara mereka berdua.

"Memang tak ikhlas punn!Saya duduk kat sini temankan awak pun dah kira bgus tau tak..nasib baik saya ne manusia yang pemurah sdkit kalau tak,memang saya dah tinggalkn awak tadi."Suara Nisha.Orang dah elok diam,dia pula nak mula perang mulut.Dahlah aku tengah serabut ne pikir mcmana nak bgi alasan kat mamat mangkuk empatblas tingkat tu karang,dia pula sedap membedal kat situ.Fuh~kenapa aku boleh jumpa mamat sengal ne dalam hidup aku.

"Haa~mcmanelah Danisha yang saya kenal barulah ada selera nak makan"Perli Daniel.

Segera dgn itu tanpa isyarat terbnglah one piece chip ke muka Daniel.Hal itu membuatkan Daniel menepis dgn kelam-kabut.Hahaha ambik kau!Perli aku lagi.Tak pandai nak serik-serik.

Ketika Daniel dan Nisha sama-sama tergelak kecil tentang hal itu,tiba-tiba Gedebuk!

Daniel terkena sebiji penumbuk Fiqri yang datang entah dari mana.

Nisha yang terkejut dgn tindakan Fiqri itu terus mendapatkan Daniel yang sudah tersungkur dari kerusi.

"Kau ne apahal?datang entah dari mana tiba-tiba debik orang ne,gilakah apa??"Bentak Nisha.Nisha cuba membntu Daniel untk duduk blik dkerusi.

Semua mata yang ada disitu menumpukan perhatian kepada drama sebabak itu.

"Jadi sebab nelah awak tak datang jumpa saya ye??Awak tahu tak saya tnggu awak berapa lama,bila saya call kat rumah org gji awak ckap awak pergi dinner dgn kawan kat sini..apa ne Nisha??Apa semua ne??Penting sangat ke lelaki ne drpada aku SUAMI kau!??!!kau tau tak aku nak jumpa kau pasal nak tnya benda ne,tapi rasanya sekrang saya tak perlu nak tanya jawapan dah ada dpan mata saya!Tapi saya akan tanya awak lagi,siapa lelaki ne pada awak Nisha?siapaa!!!"Pekik Fiqri.Hatinya panas membara,sekali lagi penumbuk mengenai muka Daniel,kali ini tepat pada mulutnya.

"Dah gilakah hah???"Nisha memapah kembli Daniel ketmpat duduk.

Kali ini Nisha menghalang Fiqri dari terus memukul Daniel.Tindakan Fiqri yang terburu-buru itu membuatkn Nisha panik!Tak sangka Fiqri akan buat hal gila begitu,entah apa benda yang masuk dalam bdan Fiqri smpaikn dia bertndak ganas mcamtu.

"Kau dah gilakah hah??apasal kau sibuk sangat hal aku??kan aku dah ckap jangan ganggu hdup aku lagi faham tak!!"Suara Nisha meninggi.Fiqri ditolak kebelakang.

"Saya ne masih suami awak Nisha!dan saya tak terima awak buat saya mcmane!Siapa dia ne pada awak??siapaa!!"Suara Fiqri juga meninggi,penuh satu restoran itu suaranya.

Dia sudah tidak pduli lagi akan orang sekeliling yang masih mlhat drama mereka itu.Dia tidak puas hati kerana Nisha memperthankan Daniel.

"Memang dia bukan siapa-siapa pada saya tapi dia tahu menghargai saya dan sentiasa buat berbgai cara untk aku gembira!!bukan mcm kau asyik myakitkn hati aku!!Ingat ye jangan kau ganggu aku lagi!!Puas hatii!!"Tegas Nisha.

Segera Daniel dpapahnya,tapi sebelum keluar dia sempat memberitahu Fiqri lagi"Oh yaa..lepas semua ne trjadi,jangan haraplah saya akan tangguhkn lagi penceraian kita!"Suara Nisha.

Daniel dipapah menuju ke keretanya.Fiqri dibiarkan terkapai-kapai sendirian.


Bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan