Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 16)

Im happy by yourside(episode 16) 

Malam itu Nisha hanya berada dirumahnya sahaja,dia tidak tahu apa lagi yang hendak dbuatnya malam sabtu itu.Hampir semua majalah dan novel dbiliknya ditelaahnya,bosan dgn membca dia cuba pula mengadap television namun sayang tidak satupun rancngan dalam television itu menarik perhatiannya.

Argh!!bosannya aku..apalah aku nak buat malam ne ha??sepatutnya malam ne aku keluar dgn kawan2,ne tak~terperap je dalam rumah besar ne.Nak ajak Diana,awal2 lagi dia dah sound nak blik kg temankan keluarga dia sebab besok ada kenduri khwin sepupunya.Nak harapkan kawan2 yg lain pula..hmm hampeh cap kelapa betul semua tngah nge'date' dgn pasngan masing2.Mama ngan papa pula tengah seronok kat majlis ulangthun perkwinan kawan diorang..tinggallah aku sorang2 tak da teman..apalah yg aku nak buat malam ne.Lamunan Nisha terhenti apabila telefon bimbitnya yg sedari tadi sunyi tanpa sebrang sms dan panggilan tiba2 menjerit.Dgn malas Nisha mencpai telefon yg diletakkn tepi meja kecil itu,makin dibiarkan makin menjadi2 pula jeritan telefon itu minta diangkat.

'Siapa pula yg call aku malam2 cmne?'Rungut Nisha sambil melhat nama yg tertera ditelefonya yg msh lagi terjerit2 itu.
Apahal pula mamat sengkek ne call aku?hmm..nak angkat ke tak ne..

"Nak apa?"Tanya Nisha selamba.

"Amboi~sikit punya kasar kau makcik,belum sempat aku bgi salam,kau dah sarcasticly tanya aku erk"Kedngaran suara dhjung talian menjawb ptanyaan Nisha tadi.

"Kau jangan buat lawak antrabngsa kau yg tak berapa nak jadi tu kat aku erk,tak lucu tau tak!"Bentak Nisha geram.Mamat ne memang nak kena pang 5 agaknya,ikut sedap mulut dia je panggil aku makcik,sekali aku cili baru padan ngan muka dia tu!

"Alaa..relaklah sayang..takkan gurau skit pun nak melenting..takut abang tau"Balas Fiqri.

Bueekk!!naik loya tekak aku dngr.Memang sah nak kena pang 5 mamat ne,nasib baiklah fiqri berckap melalui telefon waktu itu,kalau tidak memang sah dah jadi 'mee segera' lah Fiqri oleh Nisha yang geram dithap maksima dgn perangai lelaki itu.

"Apa sayang-sayang?!?!??nak kena layang dgn selipar jepun ke apa!Cakaplah cepat apa yang kau nak ganggu aku tngah2 malam buta ne??"Bentak Nisha,dia sudah tidak dpt menahan api kmarahanya yg kian membra dgn perangai Fiqri itu.

"Ewahh~sesedap vanilla coklat mulut kau mengata aku yee..mulut tarak ada insurance langsung kalau nak bckap"Balas Fiqri pula.Kali ini nadanya agak serius sedkit.Minah ne sesuka hati dia je nak layang aku dgn selipar jepun.kalau kasut jenama converse ke ok juga,tak pun stupur ke..ada juga buat aku main bola,ni tak selipar jepun.Tak ada kelas langsung!

"Mulut memang tak payah insurance pun~"Jawb Nisha bershaja.
"Cepatlah ckap apa yg kau nak,aku dh mengantok ne!"Tanya Nisha lagi.Lebih cepat perbualan itu ditamatkan lebih bgus.Kalau nak dilayan sangat otak Fiqri tu,memang sampai besok pun tak hbis.

"Baiklah makcik~sebenar2nya tjuan aku call engkau ne nak ajak kau keluar..nak tak?"Balas Fiqri sambil brtnya.

Huh!!biar betul mamat ne??atau aku ada sound trouble??mimpi apa dia semalam sampai ajak aku keluar ke dia ne msh dialam mimpi lagi tak??Dahlah dia buat tempeature aku naik tadi,sekrang dgn selamba badak dia boleh pulak ajak aku keluar.Dah memang sah kompom ada brain trouble mamat ne.Dahlah tu sesuka mulut longkang dia panggil aku makcik,ne kan umur aku msh muda remaja..memang buta tahap gajah tua betul lah lelaki ne.

"Weii..kau nak ke tak nak ne?diam je dari tadi mcm batu ke kau dah buat map kat situ??"Tanya Fiqri separuh menjerit.Geram dia menanti jawapan yg keluar dari mulut wanita itu.

Ishh!mamat ne buat aku terkejut beruk je menjerit2 mcm tarzan,dahlah pitching lari."Tak nak"Jawab Nisha selamba.

"Eleh makcik ne..orang dah elok ajak dia tak nak pulak,orang dah ajak tu pun dah elok tau dripda tak ada!"Bebel Fiqri geram.

"Biarlah..yang engkau sebok apasal?aku tak suruh pun kau ajak aku keluar..dahlah malas aku nak layan kau,aku tidur lagi baik,lagipun aku dh mengantok dithap maksima ne..okey bye!"Balas Nisha terus mematikan talian.

Betul-betul tingkap asam punya perempuan,asam pun tak macam dia ne tau,dahlah tak ckap terima kasih orang dah ajak elok-elok,ne terus pulak dia matikan talian..tak bgi salam pulak tu,muka innocent betul pnya perempuan.

Nisha meletakkn kembli handphonenya dtempat tadi lalu merebahkn bdanya ke katil,belumpun sempat dia terlelap,handphonenya berbunyi.Setelah diambil kembli telefon itu,ternyata ada satu sms yg msuk.

'Lain kali kalau nak matikan talian pun,bgilah salam ke..kita ne org melayu ada adat..okey selamat malam makcik mimpi indah:)'Telefon diletakn kembli ketmpt asalnya.Naik geram pun ada Nisha membca text yg dhantar Fiqri sebntar tadi itu.Sejak bila pulak mangkuk ayun ne jadi ustaz main2 ceramah org seblum tdur.

Malas untk memblas dan melayan karenah Fiqri,Nisha menarik selimutnya dan tdur.

Bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan