Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 13)

Im happy by yourside(episode 13) 

"sorrylah saya terlambat sikit cik daniel...dah lama tungu?"Tanya Nisha ketika dia menghampiri meja dimana tempat Daniel duduk lalu melabuhkn punggungnya dikerusi berdepanan dengan Daniel.

Daniel memberikan sebuah senyuman sebelum menjwap soalan Nisha tadi.

"tidaklah lama sangat tapi minuman yang saya oder ne macam dah setengah "jawap Daniel dengan senyuman sinis.

Nisha mengetap bibir kerana geram dengan jawapan Daniel tadi.

Mamat ne memang nak kena gamaknya..macam perli aku ada juga..taulah aku lambat empat puluh lima minit tapi takkan lah sampai nak perli aku macmtu sekali,aku dahlah tengah hot dengan Fiqri tadi sekarang ne badut ne pulak buat lawak yang tak berapa nak jadi tu pada aku yg tengah panas ne..ngee...

"Helloo...cik Nisha are you with me??jauhnye mengelamun"Tanya Daniel apabila melihat Nisha merenungnya macam nak makan orang.

"Cik Daniel perli saya yeee??"Tanya Nisha geram.

Daniel mengangkat kening,terburai ketwa kecilnya apabila mendengar pertanyaan Nisha tadi.

"Bila masa pulak saya perli cik Nisha?kenapa terasa ke?"Tanya Daniel lagi.

"Tak ada maknanya saya nak terasa dengan cakap cik Daniel tu..dah can we get back to business now??"Nafi Nisha lalu mengubah perbualan.

"okay..okay..tapi sebelum tu make an order first,"kata Daniel sambil tangannya melambai-lambai kepada pekerja restoran yang tidak jauh dari situ.

"Sebenarnya saya dah pergi ke mahkamah dan mengemukakn usulan tentang kes penceraian cik Nisha dan suami cik,tapi bila saya disana dan mengemukakan hal itu pada hakim,hakim kata mereka perlu usulan yang lebih kukuh lagi mengapa cik Nisha minta lepas dari suami cik Nisha,tapi kes ne memang dah berjalanlah seperti yang dirancang namun ci Nisha kena ada usulan yang boleh menjamin kata-kata cik Nisha dimahkamah nanti"terang Daniel pajang lebar.

Nisha hanya diam sepanjang Daniel bersuara.Dalam fikiranya berkata memang hebat jugalah peguam yang ada didepan matanya sekarang ne sebab boleh secepat tu kes penceraiannya berjalan.

"halloo???are you with me again or cik Nisha ne dah jauh terba ke bulan?"Tanya Daniel apabila sekali lagi Nisha hanya mendiamkn diri.Minah ne dengar ke tidak apa yang aku cakap tadi ke dia berangan lagi??sayang jee air liur aku menjelaskn dengan panjang berjela.

"Soo...after ne apa yang saya perlu buat?"Tanya Nisha setelah beberapa ketika berdiam diri.

"ohh..masih adarupanya ingat dah jauh tadi terbang."Perli Daniel.

Ishh mamat sekor ne memang nak kena sangat lah gamaknya kan..aku dahlah tengah layan blues+sentimental aku ne,dia boleh pulak perli aku lagi?kenapalah aku boleh tersepit dengan mangkuk ayun dua ekor ne?Tadi Fiqri menyakitkn hati,sekarang badut ne pulak?huh!

"saya dengarlah apa cik Daniel cakap tadi,saya cuma berfikir je apa yang harus saya buat lepas ne."
Kata Nisha.Malas dia hendak melayan karenah lelaki yang ada didepannya itu.

"okay good-good at least saya taklah cakap sorang-sorang mcam orang dah gila kan,hmm..lepas ne cik Nisha hanya perlu tunggu surat dari mahkamah aje untuk persidangan yang selanjutnya,mybe dlam tiga hari lagi adalah surat tu,Cik Nisha kena datang tau sebab dlam surat tu nanti mengkehendaki cik Nisha dan suami cik Nisha hadir untuk memulakan perbicaraan yang pertama."Terang Daniel panjang lebar.

"Hmm..baiklah..kalau macamtu.."Jawab Nisha selamba sambil meminum minuman yang dah tersedia dari tadi.

BERSAMBUNG.....    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan