Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 27)

Im happy by yourside(episode 27) 

Daniel berkecil hati dengan tindakan Nisha tentang penukaran peguam itu,walaupn dia sudah mengetahui sebabnya namun dia masih tidak dapat menerima hakikat itu,baginya apa yang telah dimulainya harusnya dia yang menghabisknnya

Dek kerana itu Daniel mengambil keputusan untk pergi menengkan fikirannya disuatu tempat yng aman tanpa pengetahuan Nisha.

 Sementara itu Nisha dengan yakin meneruskn kes penceraian tersebut tanpa Daniel,walaupun dia merasa ada yang kosong saat persidangan kedua antara dia dan Fiqri setelah sekian lama kes itu digantung.

Aku mesti teruskn penceraian ini aku tak nak ambil risiko lagi,aku tak nak krana kebodohan aku kes ne digantungg ieeshh pening lagi kpala oden memikrknnya nanti...Tentang Daniel nanti sajalh aku uruskn..c daniel ne pun satu time macmne pulak dia buat hal tak angkat phone kamanalah dia pergi erghh!




(di mahkamah)

 Nisha berdebar menunggu keputsan mahkamah,dari tdi dia tidak senang duduk,sekejap2 matanya melihat Fiqri yang hanya tenang disebelah sana.
Kenapa lama sangat pihak hakim ne buat keputusan..aku dahlah berdebar ne!diorang ne tengah buat keputsan ke ataut tengah melantak makana kat sana tu!eishh!!
Astagafirullah al-azim..istifar Nisha sabar..sabar..


Seketika kemudian  pihak hakim  keluar.

Agak lama juga mereka diam seketika,

"Baiklah,setelah meneliti semua hujah kedua belah pihak  dan bukti yang kukuh  kini  pihak mahakamah menyerahkn keputusan kepada Encik Nisha dan juga Encik Fiqri sama ada utuk meneruskn penceraian ini ataupun tidak,kerana bagi pihak mahkamah  telahpun menunda kes ini sebelumnya..bagaimana defendan dan plaintif?adakah anda perlu masa lagi untuk membuat kepusan?"Hujah pihak hakim dengan panjang lebar.


Apa pula nak kena buat keputusan lagi ne! tak jelas lagi ke dengan semua bukti tu..iee aku pun dah rasa kes penceraian ne macam kes bunuh pula nak kena bukti berbagai!buat penat je aku sediakan huajah pnjan lebar bersekanag nmata menaip sepanjang malam hanya sebab nak sediakn bukti  tu dan sekarang ne kena terpulang pada kami pulaa heishhh!Tak  paham aku..sunnguh!



Lamunan Nisha terhenti saat peguamnya memangil namanya.


"Cik Nisha macamna?Cik Nisha nak terus kan atau nak bincang dulu denga encik Fiqri?"Tnya peguamnya.


"Ermm..kena bincang juga ke dengan Fiqri?Tnyanya pula.


"Terserah pada Cik tapi eloklah cik Nisha bincang dengan  Cik Fiqri.." Usul peguamnya.


"Hmmm okaylah"Jwabnya sepatah.


"Tuan Hakim anak guam saya ingin berbincang sekidit dengan  pihak sebelah sana"Usul peguam Nisha.


"Okay pihak  mahkamah memberi tempoh dua puluh minit untuk berbincang"Balas Tuan Hakim





Bersambung......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan