Sabtu, 14 Januari 2012

Im happy by yourside(episode 11)

Im happy by yourside(episode 11) 

Hari seterusnya Nisha membuat keputusan untk brjalan-jalan di shopping komplex sambil membeli belah untk menenangkan fikirannya yang tengah trganggu akibat kes penceraian antara dia dan Fiqri.

Awal-awal pgi lagi dia telah keluar,selesai membeli belah Nisha mengambil keptusan untuk rehat sambil minum di kafe berdkatan shopping komplek tersebut.

Sambil menunggu pesananya sampai Nisha melhat keadaan sekeliling kafe tersebut,tiba2 matanya tertumpu kepda seseorang yang duduk tidak jauh dari situ.Diamat-amatinya,ternyata dia memang kenal dgn orang itu.Nisha bngun lalu menghampiri orang yang dilhatnya tadi.

"Diana~"Sapa Nisha.

Orang yang dsapanya itu melihat Nisha sambil tersenyum.

"Nishaa!!"Jerit Diana sambil bngun lalu memeluk Nisha.

"Ya Allah..lama betul aku tak jumpa kau,kau mcmana sekrang?"Kata Diana lagi sambil tersenyum gembira.

"Alhamdulilah sehat,aku pun lama tak jumpa kau Diana..nasib baiklah betul kau yg aku sapa tadi..Eee rindunya aku kat engkau tau tak"Balas Nisha dgn nada yg cukup riang.

"Hahaha ingatkan kau dah lupakan aku,eh..jmputlah duduk..kita ada bnyk lagi bnda nak cerita ne"Kata Diana sambil mempelawa Nisha duduk di meja itu.

"Terima kasih..so~mcmana khdupan engkau skrang?"Jawab Nisha sambil trsenyum.

"Aku??haha aku mcm biasa jee..sekrang aku dah kerja bhagian undang2-undang dkat mahkamah.Engkau pula apa cerita blik dari USA ne?"Balas Diana dsertakan dgn soalan.

"Woww~hebatlah engkau skrang,maknanya kau peguamlah sekarang eiks?hahaha tak sangka empat tahun kau boleh jadi peguam..ermm..aku sekarang kerja dbwah syarikat ayah aku..sejak-sejak blik dari USA terus je ayah aku suruh kerja dkat pejabat dia walaupun aku tak nak hahaha"Balas Nisha panjang lebar.

"Aku peguam biasa je..aik..kelulusan tinggi takkan nak kerja ngan ayah awak kut?engkau tak cuba ke buka company sendiri?"Tanya Diana diringi senyum.

"Tinggipun kelulusan..cri kerja yg sama dgn level aku susah tau..hehehe.Apa?buka company??aku ne bukannya minat dgn bisnes mcm ayah aku tu..tapii..bgus idea engkau tu..nantilah aku fikirkn"Kata Nisha pula dgn ketawanya.

"Eish~Engkau ne Nisha tak pndai berubah,dari zaman sekolah lagi sampai sekarang hahaha,mcmana dgn buahati?dah ada ke belum?"Tanya Diana.

Nisha trdiam mdngr prtnyaan Diana tadi.Diana hairan melhat tingkah Nisha lalu brtnya."Nisha..Nisha..engkau ok ke?"

"Hmm..sebenarnya Diana..aku..aku..aku...dah kahwin"Jawb Nisha teragak2.

"What?!!??Are you serious??Nisha betulkah ne??bila??dgn siapa??kenapa engkau tak kontek aku??"Bertubi2 prtanyaan Diana sampaikn kpda Nisha.Terkejut dgn jwpan Nisha membuatkan Diana brtanya bnyak kpdanya.

"Im sorry tak kontek engkau bestfriend waktu aku khwin dulu..sejak aku blik dari USA parent's aku jodohkn aku dgn Fiqri.Lepas tu kami brkhwin..dan sekarang...."Kata2 Nisha terputus dsitu.Airmta jernih mengalir dipipinya.
Diana terkejut mlhat reaksi Nisha cepat2 mndekatkn Nisha dan menenangkanya.

Nisha becerita semua yg terjdi antra dia dan Fiqri kpda Diana.

"Maaf Diana aku luahkn semua dkat engkau..aku tak tahu lagi nak buat mcmana.."Kata Nisha dgn sayunya.

"It okay Nisha,aku paham keadaan engkau sekrang..tak sangka perkara mcmane boleh menimpa awak diawal perkhwinan awak..jadi..engkau nak buat apa sekrang?"Balas Diana kpda Nisha.

"Hmm..apa yg boleh skrang adalah meneruskan juga penceraian ne..dah tak ada maknanya lagi perkahwinan kami ne Diana.."Kata Nisha.

"Banyakkan bersabar babe..bnyakkan doa,istifar..insyALLAH semuanya akan baik-baik shaja.Lagipun aku ada kalau engkau nak bantuan"Balas Diana sambil trsenyum.

"Thanks babe..engkaulah kawan yg trbaik yg pernah aku ada"Kata Nisha sambil memblas senyuman Diana.

Bersambung...       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan