Khamis, 12 Januari 2012

EPS 09 IS OUT......

CINTANYA ALEYA EPS 09

“Hi adam, how r u? wat r u doing here?” sapa maria dengan sopan.
“hye, maria. am feeling good..and u? wat am I doing here? Playing around wif food, I think..” balas adam dengan nada cool-nya.
“ooohhoo, lol,.. fine, glad to see u here. btw, sorry to interrupt u guys..adam can u do me a favor.?” Balas maria sambil memohon senyum kepada mereka.
“no, its okey…. ” balas adam dengan ringkas.
Lalu aleya masuk ke dalam perbualan mereka sambil member isyarat kepada ryan dan lulu untuk beredar dari tempat itu.
“sorry, I think we should go now.. bye” kata aleya dan bangun dari tempat duduknya. Begitu juga mereka berdua.
“okey..”balas adam dan maria.
Mereka pun beredar dari sana, sementara itu lulu dengan slambanya member senyuman kepada adam.
Mereka pun balik ke tempat kerja. Di dalam perjalanan ke tempat kerja, aleya terus dibelengu dengan apa yang diliatnya tadi. Dia hanya terdiam sambil mempersoalkan dirinya tentang lelaki yang baru saja ditemuinya itu. Kejadiannya memang mengejutkan dirinya yang mana lama sudah tidak mendengar nama adam di kuping telinganya, memang nama adam itu bukan seorang saja tetapi ramai di dunia ini yang memakainya tetapi dia hanya merasa hairan dengan gerakan hatinya ketika bersamanya, seperti lama sudah kenal. Siapakah dia?.
“heh, leya nda kan angau kan lelaki tadi atu walaupun angau nda kan sampai nda sadar sampai sudah d opiz ani ahahha” senda ryan
Manakala itu lulu hanya tersenyum mendengarkannya. Aleya hanya terdiam dan menapikan pernyataan ryan itu.
“entah ehhh, edeh lulu ahhh ketawa yaaa cuba th lawankan kawan mu ani…” tegas aleya kepada ryan yang tersenyum seperti dia tahu akan apa yang ada di dalam hatinya tersebut.
Aleya tidak ingin membahaskan tentang siapa lelaki itu, mahupun apa yang dikatakan oleh ryan. Mereka pergi menuju masuk ke dalam bangunan. Ketika mereka masuk ke dalam lift, tiba-tiba aleya berteriak seperti kehilangan sesuatu. Nasib baik hanya mereka bertiga sahaja kerana teriak aleya itu sungguh memalukan.
“argghhhh……mcm mana niii aduh payah niii..abis hehhh” aleya gelisah sambil mencari-cari sesuatu di dalam begnya.
“kenapa kau ehh…..” ryan kehairanan.
“awu ehhh, kenapa ko kn?? Malu ehh mun urg dgr..mun suara kau berteriak tadi atu bh masuk ke utube grenti hits tuuu banyak urg me-like ahhahaha” balas lulu dengan nada meyindir.
“atu bh guys,, hp ku nda ahhh..ku cek rh beg ku tapi nda..mcm mana niii.. iatah satu-satunya hp ku ada tuu” aleya keresahan.
“suspen jua ehhh,, cian jua bunyinya,….dimana kn ko nyimpan” kata ryan
“ermmmm myb rh gerai atu kali tinggal…mcm mana nii?” aleya memandang tajam kea rah mereka berdua.
Lulu meminjamkan telefon bimbitnya, lalu menyuruh aleya untuk menelefon hp-nya. Tanpa berfikir panjang selepas saja mereka keluar dari lift tersebut aleya terus mendail number hpnya. Tetapi percubaannya itu gagal lalu dia baru teringat yang hpnya didalam keadaan silent.
“aduh payah ni,, upanya silent hp ku…mcm mana nii” tegas aleya sambil kebingunan.
“relax jaaa kang cuba gi mana tau ada yg baik hati.” Kata lulu sambil menenangkan aleya yang cemas.

Waktu yang sama, di gerai makan tersebut kedengaran asyik perbualan diantara adam dan maria. mereka terjumpa dengan cara tidak sengaja. Maria meminta bantuan adam untuk membawanya ke suatu tempat sambil menunjukan sampul surat yang menyatakan nama maria di atasnya.
“okey, I’ll drive u there…” kata adam kepada maria
“ok. See u tomorrow, btw thanks” balas maria dengan senyuman.
Maria pergi meningalkan adam selepas memberitahunya hari dan pukul berapa dia patut mengambilnya dari rumahnya. Setelah kenyang, adam dengan tidak sengaja terjatuhkan sudunya ke lantai, lalu dia ternampak telepon bimbit berwarna kelabu di atas lantai gerai tersebut.
“eh, siapa punya ni….” Tanya kepada dirinya sendiri.
Lalu dia teringat akan 3 orang yang duduk bersamanya tadi. Mungkin salah seorang daripada mereka yang empunya hp ini. Di simpannya hp yang dijumpainya itu di dalam poketnya. Setelah selesai membayar bill dia pergi menuju ke keretanya dan bercadang untuk pergi pusing-pusing di kawasan Bandar, mengimbau kenangan dulu. Di dalam keseronokannya meronda-ronda Bandar , dia meletakan keretanya berdekatan waterfront. Disana dia merehatkan mindanya dan melihat persekitaran Bandar yang lama sudah ditinggalkannya itu.
Manakala itu lain pula keadaannya dengan aleya, dia disuruh oleh ketua peyunting untuk pergi ke waterfront bagi melaporkan keaadaan disana bagi segmen berita nanti malam. Walaupun hatinya masih tidak tenang disebabkan hp-nya itu dia tetap melakukan tugasnya dengan membawa seorang kamera-man bersamanya dan juga lulu. Di dalam kereta yang berhawa dingin itu boleh dilihat cuaca diluar sungguh panas sekali dengan sinaran mataharinya yang terang.
Seperti biasa perjalan ke sana mengambil masa kerna jalan raya yang sesak dengan kereta-kereta yang menuju ke destinasi mereka sendiri.
Mereka ditemani oleh lagu yang berkumandang di corong radio. Dikeasyikan mereka mendengar lagu, tiba-tiba sahaja hp lulu berbunyi. lalu dia meliat skrin hpnya tertera nombor telepon aleya, dengan nada tinggi lulu mengejutkan aleya yang ketika itu sedang asyik mendengarkan lagu.
“leya,, nah kana pa kata ku sabar,, ni ada urg telipon ahh kai nuobormu ahh,” dia menyatakan kepada aleya sambil menunjukan hpnya kea rah aleya.
“bh apalagi jawab thh…mudah2an th baik urg nya ani” aelya berasa gembira bercampur resah.
                                [bersambung…………]

Tiada ulasan:

Catat Ulasan